پایه سینی کابل

پایه سینی کابل یا ساپورت سقفی (Cable tray base) از جمله مهم‌ترین اقلامی است که در صنعت ساختمان‌سازی و طراحی سیستم‌های الکترونیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که قصد خرید ساپورت سینی کابل را دارید، در درجه اول باید به نوع متریال و کیفیت ساخت آن دقت داشته باشید. ساپورت‌ها در مدل‌های مختلف دیواری و … عرضه می‌شوند.

پایه سینی کابل

ساپورت سقفی قابل تنظیم

زمانی که سیم‌کشی‌های ساختمانی از دیوار فاصله داشته باشد، برای حفظ حداکثری آن‌ها نیاز به استفاده از ساپورت و یا پایه سینی کابل خواهد بود. بدین ترتیب برای نصب سینی کابل و نردبان کابل روی دیوار به پایه سینی کابل احتیاج دارید.

این پایه‌ها به شکل یک پروفیل آویزان می‌مانند و در نهایت مسیر حرکت کابل‌ها و سیم‌ها از بین آن‌ها عبور می‌کند. پایه‌های فولادی نیز به سطح مقطع متصل شده‌اند که وزن بیشتری را تحمل کرده و نقش نگه دارنده یا حمال را ایفا می‌کنند. عموماً ابعاد و اندازه ضخامت آویزها باتوجه‌به وزن کابل مشخص می‌گردد.

ساپورت سقفی سینی کابل قابل تنظیم

در سقف هایی که سینی کابل با فاصله زیاد از سقف نصب می‌شود؛ از این نوع ساپورت سقفی قابل تنظیم برای سینی کابل استفاده می‌شود. که به نصاب این امکان را می‌دهد در سطوح مختلفی سینی ها را جابه جا کند.

این نوع پایه ها از ورق‌های سنگین تشکیل شده تا توانایی نگهداری رشته های سنگین کابل در ارتفاع را داشته باشد. این نوع پایه، از 3 قسمت تشکیل شده است یک صفحه پلیت به سقف پرس می‌شود و یک دستک که روی صفحه پلیت سوار می‌شود؛ به همراه یک پایه کونیک یا مثلثی که با توجه به عرض متناسب با سینی بالفرض 20 سانتیمتر در پایین دستک پیچ می‌شود تا سینی کابل بر روی آن قرار گیرد.

قیمت پایه سینی کابل

قیمت پایه سینی کابل به ابعاد، اندازه‌ها و نوع فلز و متریال به‌کار رفته بستگی خواهد داشت. عموماً استحکام سینی کابل و درب سینی کابل از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهایی است که هر خریدار آن را دنبال می‌کند.

وزن کابل‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانند در درازمدت فشارهای کششی و خمشی به سطوح مقابل فلزی وارد کنند و یا حتی ممکن است در آینده مقدار بیشتری نیز کابل به این پایه‌ها اضافه شود.

قیمت پایه سینی کابل در کارگاه سینی کابل کرمان نیرو

هزینه پایه سینی کابل

در چنین شرایطی، قیمت تعیین شده برای پایه سینی کابل بیشتر می‌شود، چون در ساخت آن نیاز به استفاده از متریال قوی‌تر و استندهای محکم‌تر خواهد بود. در همین زمینه نوع تراکینگ فلزی مورداستفاده، سی چنل و سی ریل و همین‌طور دیگر تجهیزات نیز در ساخت این متریال حائز اهمیت هستند.

در بحث خرید پایه‌های سینی کابل برق، توجه به وزن متحمل اهمیت زیادی دارد. کم‌و زیاد شدن آن در طول زمان نیز به‌هرحال می‌تواند مهم باشد.

انواع پایه نگهدارنده سینی کابل

  • ساپورت سینی کابل مدل دیواری
  • پایه سینی کابل مدل T شکل
  • ساپورت سینی کابل لدر
  • پایه سینی کابل مدل L شکل
  • ساپورت های سینی کابل مدل U شکل
  • ساپورت های چند طبقه
  • پایه سینی کابل مدل F شکل

عکس های پایه قابل تنظیم سینی کابل:

تولید انواع ساپورت سقفی سینی کابل دو تیکه قابل تنظیم دوبل، ساپورت سقفی دو تیکه، ساپورت سقفی گالوانیزه پایه های سقفی قابل تنظیم سه قطعه ای با پلیت و دیگر مدل ها.

  • ساپورت سقفی دو تیکه قابل تنظیم
  • ساپورت سقفی قابل تنظیم سینی کابل
  • ساپورت سقفی قابل تنظیم سینی کابل

خرید و قیمت ساپورت سینی کابل

در بازار ممکن است با فروشگاه‌های زیادی مواجه شوید که در زمینه فروش و خرید ساپورت سقفی سینی کابل خدمات ارائه می‌دهند، بین این شرکت‌ها به طبع تولیدکننده‌ای که هزینه مناسبی برای محصولات خود پیشنهاد دهد انتخاب بهتری خواهد بود. در واقع بحث اصلی در مورد خرید ساپورت سقفی کابل توجه به جنس متریال و نوع ماده به‌کار رفته در عملیات ساخت و فراوری خواهد بود.

شرکت‌های برق و کارخانه‌های تولیدکننده انواع آلیاژهای فلز، از متریالی مقاوم در مقابل خوردگی، اکسید و زدگی استفاده می‌کنند. به طبع این آلیاژ کمی گران‌تر خواهد بود. اما در مقابل فلز می‌تواند در برابر خوردگی و تمامی آسیب‌های احتمالی به‌خصوص در نقاط مرطوب از خود مقاومت نشان دهد.