این را بدانید و آگاه باشید که استفاده از کابل ها و سیم ها برای ساختمان سازی و پروژه های عمرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین باید از آنها در برابر خوردگی، رطوبت و آسیب های جدی جلوگیری کرد. به همین منظور باید از ابزارآلات مخصوص اینکار استفاده کرد. حال یکی از ابزارآلات مورد استفاده برای این کار، لوله های فلکسیبل و یا لوله ی فلکسی می باشد.

تولید لوله فلکسیبل برق

لوله فلکسیبل برق

حال شاید سوال پیش آید که لوله فلکسیبل چیست و چه کاربردی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ما اطلاعاتی را در این مقاله در اختیار شما قرار می دهیم تا درباره ی لوله ی فلکسیبل و کاربرد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. با ما همراه باشید.

لوله ی فلکسیبل چیست؟

لوله های فلکسیبل که نام دیگر آن ها لوله خرطومی فلزی است، یک کانال فلزی با سطح مقطع گرد هستند. که برای محافظت و مراقبت از سیم ها و کابل ها در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. در تعریف ساده تر لوله های فلکسیبل لوله هایی بلند، انعطاف پذیر و سبک وزن هستند که از آسیب رسیدن به کابل ها جلوگیری می کنند. این لوله ها معمولا به رنگ مشکی موجود می باشند و برخی از مدل های آن نیز به رنگ سفید می باشند.

خرید لوله فلکسیبل برق

از جمله موارد استفاده از لوله های فلکسیبل: برای کلیه تأسیسات الکتریکی دارای محیط های مرطوب وگردوغبار، سیستم های روشنایی، تابلوهای برق، محافظت فیبرنوری، سیستم های تهویه مطبوع، خطوط انتقال داده، کف وسقف های کاذب، سیستم های نظارت تصویری ودوربین های مداربسته و کاربردهای زیرزمینی درشرایط آب وهوایی مرطوب و پر گرد و غبار می باشد.

اهمیت استفاده از لوله ی فلکسیبل در چیست؟

الکتریسیته امروزه به بخشی جدا نشدنی از خانه ها و دفاتر تبدیل شده است. زیرا برق و الکتریسیته یک نیاز مشترک و اجتناب ناپذیر برای زندگی راحت و همراه با آسایش است. حال برای استفاده کردن از برق و الکتریسیته نیازمند کابل کشی درون ساختمان ها برای انتقال برق به نقاط مختلف هستیم. به همین منظور بسیار حیاتی است که بتوانیم از صحت و سلامت کابل ها و سیم های ساختمانی اطمینان کافی را حاصل کنیم. به همین منظور باید از ابزارآلاتی نظیر لوله های فلکسیبل استفاده کنیم تا از هرگونه آسیب نظیر گرمای شدید، رطوبت و حتی خوردگی که ممکن است کابل ها و سیم ها را تهدید کند جلوگیری به عمل آوریم.

فروش لوله فلکسیبل برق

انواع لوله ی فلکسیبل (لوله خرطومی)

1-لوله فلکسیبل روکش دار

برای لوله های فلکسی روکش دار معمولا از روکش پلاستیکی PVC استفاده می کنند که در نصب دوربین های مدار بسته بسیار رایج می باشند. از مزیت های استفاده از لوله های فلکسی PVC و جعبه تقسیم گالوانیزه میتوان به قیمت مرون به صرفه و همچنین محافظت در برابر رطوبت و آب اشاره نمود. معمولا هنگامی که قرار است کابل ها در زیر زمین نصب شوند لوله های فلکسی روکش دار بهترین گزینه برای مهندسین و طراحان می باشد.

خرید لوله فلکسیبل روکش دار

2-لوله فلکسیبل بدون روکش

همانطور که از اسم آن  پیداست این دسته  از لوله های محافظتی از روکش PVC استفاده نمی کنند. به همین منظور میزان مقاومت آن ها در برابر آسیب های بیرونی کمتر است. به همین دلیل از لوله های فلکسیبل بدون روکش معمولا در محیط های داخلی استفاده می کنند. لوله های فلکسیبل در سایز و اندازه های مختلف تولید می شوند که به شرح زیر می باشد: اندازه لوله های فلکسی را بر اساس قطر مقطع آن ها می سنجند.

سایزهای استاندارد لوله های فلکسی 11، 13، 16، 21، 25،  29، 36، 42 و 48 میلیمتری می باشد. این را هم بدانید، خیلی مهم است که متناسب با نوع پروژه و اندازه و وزن کابل ها سایز لوله فلکسی را انتخاب کنید. همچنین برای بستن این لوله ها به دیوار می توان از بست های مناسب با توجه به سایز لوله استفاده کرد. و اینکه لوله ها توان محدودی در مقابل فشار فیزیکی دارند بنابراین در محیط هایی که نیاز به تحمل فشار یا ضربات فیزیکی می باشد باید از لوله فلزی برای محافظت از کابلها استفاده شود.

خرید لوله فلکسیبل بدون روکش

مهم ترین فاکتورهای استفاده از لوله های فلکسیبل چیست؟

دارای طول عمر بالا و همچنین انعطاف پذیری بالا. برخورداری از مقاومت بالا در برابر محیط های اسیدی و قلیایی و قابلیت تحمل فشار بالا. تخلیه ی خودکار الکتریسیته ی ساکن و آسان و ساده بودن نصب و راه اندازی آنها. مقاومت در برابر کشش و چرخش بالای لوله هنگام نصب و همچنین محافظت از سیم ها و کابل ها در برابر اشعه های مضر خورشید. دارا بودن وزن کم و دفع رطوبت. مقاومت در برابر ضربه، فشار ناشی از لوله کشی و کابل کشی در مسافت های طولانی.

پخش لوله خرطومی برق

لوله خرطومی فلکسیبل (لوله شلاقی)

در دو نوع روکش دار و بدون روکش و در سایزهای ۱۰۰، ۷۵، ۶۳ ، ۵۲ ، ۴۸ ، ۴۲ ، ۳۶ ، ۲۹ ، ۲۵، ۲۱،۱۶ ، ۱۳ ،۱۱ ، ۹ تولید و به بازار عرضه می گردند و جهت لوله کشی برق ساختمان، برق صنعتی، کابل کشی دوربین مدار بسته و … مورد استفاده قرار می گیرد. لوله خرطومی فلزی در انواع استیل، گالوانیزه و سیلیس تولید می گردند. از جمله مزایای لوله خرطومی فلزی میتوان به:انعطاف بالا نسبت به سایر لوله ها اتصالات آسان و در دسترس ( گلند و …) اشاره نمود.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.