خرید سینی کابل استاندارد

سینی کابل (Cable tray) برای مواردی چون جابجایی، هدایت و نگهداری از کابل‌ها روی دیوار، زمین، زیر زمین و سقف به‌کار برده می‌شود. معمولا سینی کابل‌‌ها از فلز آهن با پوشش گالوانیزه تولید می‌شوند. اما از جنس آهن رنگ شده، استیل و یا پلاستیک هم ساخته می‌شوند. نوع متمایز آنها سینی کابل گالوانیزه بوده که بسیار مورد استقبال کاربران در حوزه ساخت و ساز قرار گرفته است.

گروه صنعتی کرمان نیرو از سال 1391 در زمینه تولید سینی کابل استاندارد و تمامی متعلقات آن، در خیابان لاله زار تهران به فعالیت می‌پردازد. برای خرید سینی کابل استاندارد (همراه QC Report) و قیمت عالی با ما در تماس باشید.

لیست قیمت سینی کابل 1403

(تمامی قیمت‌ها به ریال است.)

سینی کابل کرمان نیروضخامت 7/0ضخامت 1
سینی عرض 5 cm995,000 1,980,000
سینی عرض 10 cm1,380,0002,590,000
سینی عرض 15 cm1,770,0003,040,000
سینی عرض 20 cm2,240,0004,080,000
سینی عرض 30 cm2,780,0004,990,000
سینی عرض 40 cm3,440,0001,580,000
سینی عرض 50 cm-5,990,000
سینی کابل کرمان نیروضخامت 1/25ضخامت 1/5
سینی عرض 5 cm1,880,0002,390,000
سینی عرض 10 cm2,440,0003,250,000
سینی عرض 15 cm2,980,0003,990,000
سینی عرض 20 cm3,750,0004,880,000
سینی عرض 30 cm4,950,0006,640,000
سینی عرض 40 cm5,990,0007,990,000
سینی عرض 50 cm7,090,0008,990,000

قیمت سینی برق با توجه به وضعیت دلار و بازار امکان تغییرات شدید دارد. اما در کارگاه گروه صنعتی کرمان نیرو سعی کرده‌ایم تا تولیدات خود از جمله سینی کابل گرم گالوانیزه را با کمترین سود و تغییر قیمت با توجه به نوسانات ارز ارائه دهیم. برای دریافت لیست قیمت روز انواع سینی کابل گرم و سرد گالوانیزه و تمامی اتصالات آن با ما تماس بگیرید.

قیمت سینی کابل ارزان با کیفیت

به طور کلی رنج قیمت سینی کابل از 995.000 ریال شروع می‌شود و حدودا تا سقف قیمت 8.990.000 ریال است. این قیمت با توجه به عرض 5 سانتیمتر تا عرض 50 سانتیمتر و نوع ضخامت سینی کابل که در رنج 0/7، 1، 1/25 و 1/5 است، بستگی دارد.

  • قیمت سینی کابل عرض 5 سانت حدودا از 995,000 الی 2,390,000 ریال
  • قیمت سینی کابل عرض 10 سانت حدودا از 1,380,000 الی 3,250,000 ریال
  • قیمت سینی کابل عرض 15 سانت حدودا از 1,770,000 الی 3,990,000 ریال
  • قیمت سینی کابل عرض 20 سانت حدودا از 2,240,000 الی 4,880,000 ریال
  • قیمت سینی کابل عرض 30 سانت حدودا از 2,780,000 الی 6,640,000 ریال
  • قیمت سینی کابل عرض 40 سانت حدودا از 3,440,000 الی 7,990,000 ریال
  • قیمت سینی کابل عرض 50 سانت حدودا از 5,990,000 الی 8,990,000 ریال
قیمت تولید و پخش سینی کابل گالوانیزه استاندارد

پخش سینی کابل گرم و سرد گالوانیزه با بهترین قیمت

تولید و پخش سینی کابل

شما عزیزان می‌توانید برای خرید سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد یا انواع لوازم مربوط به سینی کابل مانند‌‌ نردبان کابل، براکت سینی کابل، زانویی سینی کابل و… با ما در تماس باشید. در هر پروژه‌ای اگر به دنبال بالا بردن کیفیت و راحتی کار در کابل کشی هستید، می‌توانید از سینی کابل و اتصالات آن استفاده نمایید. برای خرید انواع سینی کابل و اتصالات آنها، می‌توانید با مجموعه کرمان نیرو که محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تولید می‌کند، تماس بگیرید.

ساخت سینی کابل گرم گالوانیزه در لاله زار تهران

ساخت انواع سینی کابل گرم و سرد گالوانیزه و استیل با قیمت مناسب، در تولیدی گروه صنعتی کرمان نیرو طبق سفارش مشتری امکان پذیر است. همچنین ساخت سینی برق رنگی با انتخاب کد رنگ مورد نظر به‌صورت سفارشی انجام می‌پذیرد. تمامی سفارشات از جمله سفارشات با تعداد انبوه به وسیله جدیدترین دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی در کمترین زمان ممکن به سراسر ایران ارسال می‌شود.

کرمان نیرو محصولات دیگری چون نردبان کابل، زانوی سینی کابل، پایه سینی کابل، سی چنل، ریل و بست چنگالی، لوله فولادی، جعبه تقسیم، درب یا کاور و دیگر تجهیزاتی مربوط به سینی برق را در گارکاه خود دارد.

گارگاه ساخت سینی کابل گرم گالوانیزه در لاله زار تهران

کارگاه ساخت سینی کابل

تولیدکننده انواع سینی کابل برق

تولیدکننده انواع سینی کابل و متعلقات آن

کارگاه سيني كابل برق

سازنده سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل رنگی

ساخت انواع سینی کابل رنگی سفارشی

سینی کابل گالوانیزه استاندارد تولید شده در کارگاه سینی کابل کرمان نیرو

کارگاه سینی کابل کرمان نیرو

تولید کننده سینی کابل استاندارد در تهران لاله زار

 کارگاه سینی کابل گالوانیزه و اتصالات آن

انواع سینی کابل

سینی کابل بر اساس جنس، شکل و نوع پوشش در ابعاد متنوع تولید می‌شود. جنس سینی کابل می‌تواند فلزی، آلومینیوم، استیل و pvc باشد. همچنین سینی کابل‌ها بر اساس شکل ظاهری شامل موارد زیر هستند:

  • مشبک
  • نردبانی
  • کانالی
  • توری یا سبدی

از انواع سینی کابل براساس کاربرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- سینی کابل آبکاری گرم 

سینی کابل آبکاری گرم (Hot plating cable tray) از جنس گالوانیزه بوده و چون با روش آبکاری گرم تولید می‌شوند، ضد زنگ نیز هستند که برای محیط هایی همانند محیط های رطوبتی و اسیدی گزینه مناسب محسوب می‌شوند. لذا در محیط هایی همانند صنایع پتروشیمی یا نفت و گاز کاربرد دارند.

2- سینی کابل گالوانیزه فابریک

سینی کابل گالوانیزه فابریک (Fabric galvanized cable tray)، محافظ های ایمن و مطمئنی برای عبور سیم‌ها و کابل‌های برق هستند که با روشی ساده این عمل را انجام می‌دهند. پس اکثرا در صنایع برقی کاربری مفید دارند. برای ساخت این نمونه از سینی‌های کابل از ورق های استیل، جی آر پی یا گالوانیزه استفاده می‌شود.

3- سینی کابل رنگی پودری استاتیک

سینی کابل رنگی پودری استاتیک (Color cable tray with static powder) هم به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند، که در برابر گرما، اشعه uv خورشید و حتی رطوبت از مقاومت بالایی برخوردارند. پس می‌توانند به عنوان نوعی این سینی پوشش با غلطت زیاد در مکان‌های خاص استفاده شوند.

تولید انواع سینی کابل

کاربرد سینی کابل

به طور کلی هدف اصلی استفاده از سينی‌های كابل‌ به منظور حفاظت از سيستم عبوری سیم‌های برق، مرتب كردن كابل و جلوگيری از تماس كابل‌ها با يكديگر است. همانطور که قبلا هم ذکر شد این تجهیز، نوعی سیستم پشتیبانی مکانیکی است که می‌تواند کابل‌های الکتریکی مورد استفاده برای توزیع برق را هدایت کند.

با استفاده از این روش نسبت به روش سنتی سیم کشی روکار، ایمنی، سازماندهی و سهولت در تعمیر و نگهداری افزایش می‌یابد. درواقع سینی کابل راه‌حلی برای نصب تعداد زیادی کابل برق در سقف و یا زیر زمین است. سینی‌های کابل در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و به دلیل برخی مقررات نیاز به لوازم جانبی مختلفی مانند کناره‌ها یا روکش‌ها دارد. آنها می‌توانند از فولاد، آلومینیوم یا پلاستیک تقویت شده با الیاف ساخته شوند.

امروزه سیستم‌های سینی کابل جایگزین ایده آل برای راه‌های سیمی و مجراهای الکتریکی هستند؛ که به بخشی ضروری برای ساخت و سازهای صنعتی و تجاری تبدیل شده‌اند. این نوع سیستم‌ها قابلیت پشتیبانی از انواع سیم‌کشی زیر را دارند:

  • خطوط برق فشار قوی
  • کابل‌های توزیع برق
  • کابل‌های کنترل
  • کابل‌های مخابراتی
  • کابل‌های فیبر نوری

قیمت سيني كابل ارزان

انواع پوشش به کار رفته سینی‌های کابل

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها جهت پوشش سینی کابل، گالوانیزه کردن آن است که علاوه بر صرفه اقتصادی، مقاومت بالایی در برابر خوردگی، رطوبت و فرسودگی پیدا می‌کنند. سینی‌های کابل را به سه روش زیر پوشش (گالوانیزه) می‌دهند:

1- سینی کابل گالوانیزه گرم

پس از اینکه سینی کابل فولادی تولید و مونتاژ شد، با استفاده از روش (Hot-dip galvanization) کل سینی در طی یک حمام مذاب روی غوطه ور می‌شود که منجر به پوشش تمام سطوح و همچنین تمام لبه‌ها، سوراخ‌ها و جوش‌ها می‌شود. ضخامت پوشش با مدت زمان غوطه ور شدن هر قسمت در حمام و سرعت حذف تعیین می‌شود.

گالوانیزه گرم پس از ساخت، پوشش ضخیم ‌تری نسبت به فرآیند پیش گالوانیزه ایجاد می‌کند، حداقل سه اونس بر فوت مربع فولاد یا 1.50 اونس در هر فوت مربع در هر طرف ورق. این فرآیند برای سینی‌‌های کابلی که در بیشتر محیط ‌های بیرونی و بسیاری از کاربردهای محیط ‌های صنعتی خشن استفاده می‌شوند، توصیه می‌شود.

2- گالوانیزه سرد

در روش گالوانیزه سرد، فولاد مورد استفاده برای ساخت سینی کابل با استفاده از فرآیند الکترولیز به وسیله غوطه ورکردن آن در یک حمام نمک روی با روی (Zinc) پوشیده می‌شود. ترکیبی از کربنات، هیدروکسید و اکسید روی یک پوشش محافظ برای محافظت از روی تشکیل می‌دهند. که مقاومت در برابر خوردگی به طور مستقیم به ضخامت پوشش و سختی محیط استفاده سینی مربوط می‌شود.

3- پیش گالوانیزه

پیش گالوانیزه، که به عنوان گالوانیزه آسیاب یا گالوانیزه داغ نیز شناخته می‌شود. در طول کارخانه فولاد با عبور سیم پیچ‌های فولادی از رویِ مذاب ساخته می‌شوند. سپس این کویل‌ها، به اندازه بریده شده و ساخته می‌شوند. مناطقی که معمولاً در طول ساخت، پوشش داده نمی‌شوند، مانند برش‌ها و جوش‌ها، توسط رویِ همسایه محافظت می‌شوند که به عنوان یک آند قربانی عمل می‌کند.

در حین جوشکاری، ناحیه کوچکی که مستقیماً تحت تأثیر گرما قرار گرفته است، به‌علاوه بدون پوشش باقی می‌ماند، با این حال، اقدام مشابهی برای خود بازیابی اتفاق می‌افتد.

قیمت سینی کابل برق در شرکت سینی کابل کرمان نیرو

مشخصات سینی برق گالوانیزه گرم

نحوه تولید آن به این گونه است که ورق‌های گالوانیزه روغنی و یا سیاه بعد از برش کاری و عملیات پاسخ (به منظور هوا رسانی و… یا رد کردن بست‌های کمربندی از داخل سوراخ‌ها برای مرتب کردن و دسته بندی رشته‌های کابل زیبایی و مرتب شدن سینی‌ها با دستگاه CNC انجام می‌شود.) در وان‌های آبکاری که از قلع و روی تشکیل شده به اصطلاح دیپ Deep می‌شوند.

به نقل از سایت hotdipgalvanizing.com گالوانیزه گرم فرآیند غوطه ور کردن فولاد ساخته شده در حمامی از روی مذاب در دمای تقریباً 840 درجه فارنهایت است. پس از غوطه ور شدن، فولاد با روی مذاب واکنش می‌دهد و یک سری لایه های آلیاژ روی-آهن را تشکیل می‌دهد که همراه با لایه روی بیرونی، به صورت متالورژیکی به سطح فولاد متصل می‌شوند. 

فروش سینی کابل لاله زار

اهمیت تولید انواع سینی برق گالوانیزه گرم و سرد

در مناطق مرطوب مانند شمال و جنوب کشور از نوع آبکاری گرم این سینی‌ها استفاده می‌شود. درنتیجه بسیار اهمیت دارد که محل نصب سینی کابل داخل ساختمان یا فضای باز است. از دیگر مزایای سینی کابل گالوانیزه برای شرایط محیطی مختلف، غیرقابل اشتعال بودن قطعات، استحکام بالا در برابر ضربه، تحمل وزن کابل‌های سنگین و ماندگاری طولانی مدت آن است.

نمونه کار سینی کابل کرمان نیرو

نمونه کار استفاده شده کرمان نیرو در پروژه شرکت تاسیسات گاز مایع پارس فیدارپایدار

نمونه سینی کابل استفاده شده کرمان نیرو در پروژه شرکت تاسیسات گاز مایع پارس فیدارپایدار
سینی کابل در پروژه شرکت تاسیسات گاز مایع پارس فیدار پایدار

تجهیزات و متعلقات سینی کابل

  • زانویی 45 و 90 درجه: زانویی‌ها جزو پرکاربردترین قطعات هستند. چون می‌توانند به راحتی مسیر سینی کابل را 45 یا 90 درجه تغییر دهند. حال چرا این تغییر مسیر لازم است؟ چون مسیر قراردهی کابل‌ها و انواع سینی‌های برقی باید گونه ای در نظر گرفته شود که علاوه بر کوتاه بودن مسیر، از امکان برخورد اجسام تیز و برنده با همه کابل‌ها و سیم‌های برق جلوگیری شود. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که در مسیر سینی کشی کابل برق، پیچ و خم‌های فراوانی وجود داشته باشد. از این رو چون سینی کابل‌ها استحکام بسیار بالایی دارند؛ نمی‌توان آن‌ها را مطابق با زاویه‌های دلخواه خم کرد، پس به‌ناچار باید از زانو سینی کابل استفاده کرد.
  • رابط سینی کابل: رابط ها تجهیزاتی هستند که می‌توانند بین دو سینی اتصال ایجاد کنند و با این کار به سینی کابل‌ها کمک می‌کنند؛ تا در یک مسیر مشخص هدایت شوند و آن‌ها را برای مسیرهای طولانی‌تر نیز آماده و مناسب کنند.
  • نردبان کابل: از این تجهیز برای عبور سیم و کابل‌هایی که به صورت عمودی بوده و در محیط هایی که ارتفاع بالایی دارند، استفاده می‌شود. داخل نردبان کابل پله هایی وجود دارند، که می‌توان سیم‌ها و کابل‌ها را از درون آن‌ها عبور داده، و کاملا محکم نمود.
  • سه راهی و چهار راهی سینی کابل: این دسته از تجهیزات همانطور که از نامشان مشخص است برای مسیرهایی که سه راهه و چهار راهه هستند، کاربرد دارند. مثلا کنج‌ها و گوشه‌های ساختمان، که از سه راهی استفاده می‌شود و یا مسیرهایی که از چند راه مختلف به یکدیگر می‌رسند، نیاز به چهار راهی سینی کابل دارند.
  • ساپورت سینی کابل: این تجهیز نیز جزو پرکاربردترین متعلقات بوده که بیشتر برای محافظت از سینی ها بر روی دیوار نصب می‌شوند. در دو نوع دیواری و سقفی هستند. همچنین هر دوی آن‌ها در نوع ثابت و متحرک بوده و وظیفه هر کدام متصل کردن سینی کابل به دیوار و یا سقف‌ها است.
  • پیچ و مهره های سینی کابل: به طور کلی برای اینکه بتوانید تمام اتصالات نام برده شده در بالا را به مسیرهای اصلی سینی کابل متصل نمایید بایستی از پیچ و مهره، استفاده کنید. پیچ و مهره‌ها طوری طراحی شده‌اند که هم موجب اتصال محکم بین انواع مختلف تجهیزات سینی کابل شده و هم می‌توانند در مقابل انواع خوردگی‌ها و ضربات از مقاومت بالایی برخوردار باشند.
  • تبدیل سینی کابل: از این تجهیز برای اتصال دو سینی به یکدیگر، تغییر جهت، ایجاد تقاطع‌ها و تغییر سطح سینی کابل کاربرد دارند. با استفاده از تبدیل‌ها، می‌توان کابل‌ها را به طور منظم نصب کرد. انواع تبدیل‌ها بر حسب نیاز تولید شده و در گروه صنعتی کرمان نیرو، امکان سفارش و انتخاب بر اساس نوع و مسیر اتصالات مناسب شما وجود دارد.
  • درب سینی کابل: برای حفاظت و نگهداری مناسب‌تر از کابل‌ها و سیم‌های برق داخل سینی کابل، از کاور  یا درب استفاده می‌شود.

نکات مهم در انتخاب سینی کابل و تعیین کیفیت آن

در تعیین کیفیت آبکاری، لایه پوششی آبکاری و لایه آلیاژی به همراه مقدار قلع و روی جذب شده در سینی مورد توجه می‌باشد. عامل تعیین کننده کیفیت سینی شامل نوع ورق و خم کاری‌های آن که کاملا با زاویه 90 درجه باشد. همچنین از نکات مهم دیگر، نداشتن پلیسه در داخل سینی کابل است که موجب زخمی نشدن کابل‌ها می‌گردد.

خرید سینی کابل

در انتخاب سینی کابل باید به چه مواردی توجه کنیم؟

  • هنگام انتخاب سینی کابل، سه فاکتور اصلی وجود دارد که شامل تعداد کابل، نوع کابل و اندازه کابل می‌شود. با دانستن این فاکتورها، شروع محاسبات برای انتخاب آن آسان است.
  • از دیگر نکات مهم مقاومت آن‌ها در برابر آتش، پتانسیل اشتعال و انتشار آتش کابل بین سینی‌های مجاور است. این مربوط به مواد کابل، چیدمان سینی‌های کابل، سیستم حفاظت در برابر آتش و سیستم تهویه منطقه است.
  • همچنین موارد مهمی از جمله انتخاب عرض سینی کابل، میزان ضخامت ورق سینی برق، نوع پوشش سینی کابل و پانچ دار بودن یا نبودن آن هنگام خرید اهمیت دارد.

سوالات متداول:

آیا شما تولید کننده سینی کابل هستید؟

بله گروه صنعتی کرمان نیرو از سال 1391 در زمینه تولید سینی کابل استاندارد و تمامی متعلقات آن، در خیابان لاله زار تهران به فعالیت می‌پردازد.


از کجا سینی کابل بخریم؟

مجموعه کرمان نیرو با داشتن دستگاه‌های پیشرفته و کادری مجرب، تولیدکننده انواع سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب است. شما همراهان گرامی می‌توانید سفارش‌ها خود را به تیم سازنده ما بسپارید.

اندازه‌های مختلف سینی کابل به چه صورت است؟

سینی‌های کابل در سنگین ترین شکل خود، پل‌های بسیار کارآمدی هستند که می‌توانند مسافت‌های طولانی تا 30 سانتی‌متر را طی کنند و بارهای سنگینی را حمل کنند. این پل‌ها را می‌توان از فولاد، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و فایبرگلاس ساخت، عرض و ارتفاع سینی کابل‌ها متفاوت است و انتخاب سایز به تعداد، اندازه و وزن کابل‌های موجود در سینی بستگی دارد. معمولا در عرض‌های استاندارد 15 سانتی‌متر، 30 سانتی‌متر، 45 سانتی‌متر، 60 سانتی‌متر، 75 سانتی‌متر و 90 سانتی‌متر موجود هستند.

تفاوت سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم در چیست؟

از انواع سینی کابل‌ها میتوان به Hot and cold galvanized cable tray اشاره نمود. هر کدام مزایای کاربردی خود را دارند.
گالوانیزه گرم فرآیندی است که برای جلوگیری از خوردگی فولاد ایجاد شده است. قبل از اینکه فرآیند انجام شود، فولاد از یک تمیز کردن شیمیایی کامل عبور می‌کند که تمام زنگ زدگی، روغن و رسوب آسیاب را از سطح پاک می‌کند. هنگامی که محلول تمیز کننده شسته شد، فرآیند پوشش می‌تواند آغاز شود. در فرایند پوشش، فولاد را درون حمام روی قرار می‌دهند.

فولاد پوششی را به خود می‌گیرد که مانع از خوردگی و در نتیجه دوام و طول عمر بالا می‌شود، اصطلاح گالوانیزه سرد بیشتر یک اصطلاح بازاریابی است تا یک فرآیند واقعی. یعنی گالوانیزه سرد به سادگی رنگ آمیزی یک قطعه فولاد با رنگ غنی از روی است. هیچ مخزن یا آماده‌سازی دیگری به جز تجهیزات لازم برای رنگ آمیزی مواد دیگر (ابزار انفجار، اسلحه اسپری یا غلتک و غیره) وجود ندارد. در واقع گالوانیزه سرد برای کاربرد مقرون به صرفه و سریع در ساختارها و اجزای کوچکتر ایده آل است.