سینی کابل ابزاری است، برای توزیع و هدایت برق قدرت، سیستم‌های کنترل و ارتباطات، که از این وسیله در سیم کشی برق مراکز تجاری، ساختمان ها و مراکز ساختمانی-اداری با تکنولوژی بالا می‌توان استفاده نمود. همچنین در کارخانه ها و صنایع از سینی کابل به منظور جابجایی و توزیع برق قدرت استفاده می‌شود.

سینی کابل‌ها میتوانند به عنوان یک جایگزین مناسب برای سیم کشی در اکثر مکان‌هایی نظیر موسسات، تولیدی ها، کارخانجات و صنایع بیشماری استفاده شوند. قیمت سینی کابل هم به جنس آن بستگی دارد. چرا که استفاده ازسینی کابل برای سیستم هدایت هادی ها در آنها بسیار معقول و به صرفه می‌باشد. همچنین باعث می‌شود تا مجموعه زیادی ازکابل ها و سیم ها تحت حفاظت کامل باشند.

حال این نکته را هم باید بدانید که سینی کابل زمانی کاربرد کاملی دارد که متعلقات سینی کابل یا لوازم جانبی سینی کابل تکمیل باشد. سینی کابل از متعلقاتی چون زانویی سینی کابل، ساپورت سینی کابل، نردبان کابل، دیوایدر سینی کابل و … تشکیل شده است. که در اینجا قصد داریم که بگوییم دیوایدر چیست و چه کاربردی دارد.

دیوایدر سینی کابل

آشنایی با دیوایدر سینی کابل (Cable tray divider)

دیوایدر سینی کابل یا جدا کننده سینی کابل، از متعلقات سینی کابل بوده که به جهت جدا سازی یک یا چند ردیف از کابل ها در سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوایدر سینی کابل و نردبان کابل معمولا در جاهایی از مسیر کابل کشی استفاده می‌شود که در هنگام اجرا، فضای کمی در آن مسیرها وجود دارد و یا چند مدل کابل وجود دارد و برای دسته بندی و دسترسی بهتر کابل‌ها استفاده می‌شود.

ارتفاع دیواره جدا کننده با ارتفاع دیواره سینی کابل یا نردبان کابل برابر است و کفی آن 30 میلیمتر است.این تجهیزات را معمولا از جنس همان ورق و ضخامت سینی کابل تولید می‌کنند و بصورت پیچ و مهره یا به وسیله جوش به سینی کابل متصل می‌کنند.

جهت تولید این جدا کننده های برق، از ورق گالوانیزه گرم و یا گالوانیزه سرد در ضخامت های 0.8 میلیمتری الی 2.5 میلیمتری استفاده می‌شود که در انواع پانچ دار و بدون پانچ تولید می‌گردند. از انواع دیوایدرسینی کابل میتوان به دیوایدر جوش شده سینی کابل، دیوایدر پیچ شده سینی کابل و دیوایدر خم فابریک سینی کابل اشاره نمود.

نکات مهم در انتخاب دیوایدر سینی کابل

  • عرض، ارتفاع و طول سینی کابل گالوانیزه به سانتیمتر یا میلیمتر.
  • ضخامت ورق سینی کابل.
  • ضخامت ورق دیوایدر سینی.
  • نوع پانچ دار یا بدون پانچ بودن دیوایدر سینی کابل.
  • نوع گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم.

دیوایدر سینی کابل گالوانیزه

مزایای دیوایدر سینی برق

  • امکان نصب راحت و آسان بدون نیاز به جوشکاری
  • نظم و ساماندهی دادن دسته‌های کابل با ضخامت و اندازه مختلف
  • عدم قرار گرفتن دسته کابل ها به روی یکدیگر و جلوگیری از خطرات احتمال آن
  • داشتن شکل ظاهری 90 درجه یا زاویه دار در قسمت پایه که مانع از انحراف یا کجی بدنه می‌شود.

مشخصات فنی دیوایدر سینی کابل

دیوایدر سینی کابل در ارتفاع های 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12، 15 و 20 سانتیمتر و در شاخه های 2 و 3 متری تولید می‌گردد. معمولا می‌توان در سفارش نمونه درب دار این کالا جهت کاهش هزینه خرید، جنس آن را از ورق نازک تر از خود سینی انتخاب نمود برای مثال، در زمان سفارش سینی کابل گالوانیزه عرض 50 ضخامت 1.5 میلیمتر می‌توان دیوایدر را با ورق ضخامت 1.25 میلیمتر انتخاب نمود. و معمولا جدا کننده سینی کابل درب دار را در طول های 2 متر و 3 متر تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

انواع مدل‌های جداکننده سینی کابل

  1. جداکننده (دیوایدر) جوش گردیده به سینی برق
  2. جداکننده (دیوایدر) خم فابریک سینی برق
  3. جداکننده (دیوایدر) پیچ شده به سینی برق

نکته :

1- بهتر است برای نگهداری از کابل هایی که توسط سینی کابل نگهداری می‌شوند و دارای گرمای کابل هستند، از دیوایدر سینی پانچ دار استفاده شود به دلیل دارا بودن سوراخ های متعدد در بدنه و دیوایدر سینی، که باعث گردش هوا و خنک ماندن کابل ها می‌شود.

2- جهت آسیب ندیدن کابل های سینی کابل معمولا لبه بالایی دیوایدر سینی کابل بصورت یک خم 180 درجه ای به داخل بر میگردد.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی

مطالعه مقاله ریل و بست چنگالی سینی کابل چیست ؟ از سایت کرمان نیرو

مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.